ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

تصویب نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش

نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات کمیسیون راهبری سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش، تصویب شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
کد خبر: ۲۶۰۸۶۱

به گزارش راهبرد معاصر. هزار و چهل و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: لزوم تغییر رویکرد‌ها و کارکرد‌های امور تربیتی در مدارس، تاثیر هوش مصنوعی بر آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورای عالی، تقویت روابط بین بخشی، ارائه گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که در ارتباط با آموزش و پرورش هستند در جلسه شورای عالی، توجه جدی به ارتقای جایگاه معلم، تعیین تکلیف آزمون اختصاصی تربیت معلم،  رصد آسیب‌های اجتماعی در مدارس و پیش بینی تهمیدات لازم برای رفع آن‌ها، توجه جدی به بخش اقتصاد آموزش و پرورش و ... بیان کردند.

 

در ادامه این جلسه علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این وزارتخانه و با تأکید بر ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: از سیاست‌ها و اولویت‌های ما در دوره کنونی، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش است که رئیس‌جمهور محترم نیز بر این امر تاکید دارند.

 

وی افزود: پس از جلسه شورای عالی با حضور دکتر پزشکیان؛ اقدامات خوبی صورت گرفت و متعاقب آن جلسه، تصمیم بر این شد که مدارس کانکسی، سنگی، کلاس‌های با تراکم بیش از ۳۵ نفر، مدارس با سرانه زیر ۳ متر و... جمع آوری و در موارد خاص بهبود یا اصلاح شوند. در همین راستا طرحی ساختارمند با عنوان نهضت محرومیت زدایی از فضا‌های آموزشی آماده و تدوین شد و اکنون در دولت در حال بررسی است و بناست با تشکیل ستاد ملی و کشوری و با ایجاد نقشه اجرایی و زمانبندی شده دستاورد‌های مهمی در بهبود کاستی‌های فضای آموزشی بدست آید. 

 

کاظمی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی از طرف دولت ایجاد شده است اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش باید گام‌های اساسی برداریم؛ امیدواریم در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز با همراهی همیشگی خود سهم آموزش و پرورش را از بودجه عمومی افزایش دهد. 

 

 وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت سران قوا می‌توان بسیاری از مساپل آموزش و پرورش را حل کرد. باید از ظرفیت‌های قوای سه گانه کشور (قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه) برای بهبود و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش بهره گرفت. 

 

وی با اشاره به این که در خصوص رویکرد‌های آموزش و پرورش مسیری غیر از مسیر شورای عالی آموزش و پرورش دنبال نخواهیم کرد گفت: با وجود شورای عالی آموزش و پرورش؛ برنامه‌ها و طرح ها، بررسی و ارزیابی خواهند شد. 

 

وزیر آموزش و پرورش در پایان پیشنهاد کرد: با رایزنی شورای عالی آموزش و پرورش با شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه کار بررسی و اصلاح سند ترمیمی به شورای عالی آموزش و پرورش تفویض شود و یا در اولویت اول بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

 

در این جلسه نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین با اصلاحات کمیسیون راهبری سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش، مصوب شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار